Česká verze English version Amsterdam office
KempHoogstad - daňové poradenství" />
  • KempHoogstad - daňové poradenství
  • Úvod
  • KempHoogstad
  • Služby
  • Klienti
  • Know How
  • Kontakty
Newsletter
2025
  • KempHoogstad daňové novinky 2/2025
2024
  • KempHoogstad, speciál 10/2024
  • KempHoogstad daňové novinky 9/2024
  • KempHoogstad daňové novinky 5/2024
Archiv
Odebírat newsletter

Naleznete nás také na

Kemphoogstrad LinkedIn
  • Aktuálně
  • Publikace

Elektronická evidence hotovostních tržeb od roku 2016

09.12.2014

Ministerstvo financí se stále zabývá šedou ekonomikou, zejména evidencí tržeb, chce efektivnější výběr daní bez toho, že by se musela zvyšovat daňová zátěž. Dále chce mít aktuální přehled o reálných tržbách. Systém by měl být jednoduchý s využitím současných technologií.

Inspirace pro elektronickou evidenci tržeb byla nalezena v Chorvatsku. Zde se tržby zasílají okamžitě na finanční správu přes internetové připojení, není nutná registrace ani softwaru a evidenci je možné provozovat i na běžně dostupných zařízeních.

Registraci budou podléhat tržby přijímané v hotovosti podnikající fyzickou nebo právnickou osobou, vztahuje se i na transakce mezi podnikateli. Výjimek by mělo být minimálně, např. při prodejích ve výdejních automatech.

Průběh prodeje bude následující:

1. podnikatel zašle datovou zprávu o transakci ve stanoveném formátu finanční správě

2. ze systému finanční správy je zasláno potvrzení o přijetí s unikátním kódem účtenky

3. podnikatel vytiskne účtenku (včetně potvrzovacího kódu, což je jednoznačný identifikátor účtenky)

4. zákazník má povinnost převzít účtenku

5. evidenci dané tržby si zákazník může ověřit prostřednictvím webové aplikace finanční správy (zvažována je i sms brána)

Tržba je pak zaregistrována on-line. V případě výpadku spojení bude nutné do 48 hodin obnovit spojení a odeslat účtenku. Zákazník tedy obdrží účtenku bez unikátního potvrzovacího kódu, ale má možnost ji ověřit díky ochrannému kódu účtenky.

Výjimky budou povolovány správcem daně a to pro oblasti, kde není mobilní signál nebo pro specifické případy.
Na stvrzence by měly být tyto povinné údaje:

  • identifikace subjektu
  • identifikace provozovny a pokladního místa
  • číslo účtenky
  • datum a čas transakce
  • celková tržba
  • základy DPH a částky DPH dle sazeb

Zavedení elektronických tržeb

Předpokládaná účinnost zákona je od 1. ledna 2016. Od 1. ledna 2016 budou zasílat elektronicky tržby podnikatelské subjekty poskytující ubytovací a stravovací služby, které přijímají platby v hotovosti, od 1. dubna 2016 navíc podnikatelské subjekty v oblasti maloobchodu a velkoobchodu a od 1. července 2016 budou mít povinnost evidovat tržby všechny podnikatelské subjekty přijímající platby v hotovosti, mimo stanovené výjimky.

Zpět do výpisu novinek
Komora daňových poradců
IFA
LEGAL 500 Amea
CFO Club
CMA
Služby
  • Transakční poradenství
  • Daňové poradenství
  • Správa daňových povinností
  • Účetní poradenství
  • Účetní metodologie
  • Ostatní služby
Čím se odlišujeme
  • Flexibilita
  • Odbornost
  • Nezávislost
  • Důvěrnost
  • Tradice
  • Záruka kvality
Kde nás najdete Detail kontaktů Pobočka Praha

Hybernská 24
110 00 Praha 1

Česká republika
+420 221 719 000
prague@kemphoogstad.com

Kde nás najdete Detail kontaktů Pobočka Amsterdam

De Boelelaan 7
1083 HJ Amsterdam
 
The Netherlands
+31 20 760 4500
info@vanloman.com

Copyright 2012 KempHoogstad, Všechna práva vyhrazena, created by GABBO
Tento web využívá k měření návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tímto souhlasíte. Další informace Rozumím